Blog van Igor, nieuwe e-learning in de JGZ Academie en visusinstructeurs omarmen 20-20-2-leefstijlregel.
In deze nieuwsbrief onder andere:
|
|
|
|
› Blog Igor: cirkels van preventie
|
|
|
|
› Nieuw: e-learning 'Verbinding verbroken!' in de JGZ Academie
|
|
|
|
› Handreiking ‘Omgaan met armoede in de kinderopvang’
|
|
|
|
|
|
"Versuft, verward en gedesoriënteerd zoekt men naar een nieuw houvast. Herwaarderen van wat het juiste is om te doen. Menswaardigheid weer vol in het licht zetten. Mensen zijn hier elkaars bondgenoten. Voortdurend maatschappelijk dialoog is de weg ernaartoe." - Igor Ivakic, directeur-bestuurder NCJ
|
|
|
|
|
Visusinstructeurs omarmen 20-20-2 leefstijlregel |
In september kwamen vanuit bijna alle JGZ-organisaties in Nederland de visusinstructeurs samen bij het NCJ. Vanuit hun vakmanschap en rol wisselden ze uit hoe met behulp van de 20-20-2-leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen aangepakt kan worden.
|
|
|
Rol van bibliotheken in de ontwikkeling van kinderen |
Voor het bibliotheeknetwerk en andere betrokkenen in de gezinsaanpak is het van grote waarde om inzicht te hebben in het zorglandschap voor jonge kinderen. Dit maakt het gemakkelijker om samenwerkingen te starten en optimaal in te spelen op kansen voor ontwikkeling.
|
|
|
|
|
Nieuw: e-learning ‘Verbinding verbroken!’ |
Wat zijn de gevolgen voor de ontwikkeling van het jonge kind als ouders veel met hun smartphone bezig zijn? Wat betekent dit voor de taal, voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en het gedrag van baby en peuter? Wat zeggen de laatste onderzoeken hierover en hoe bespreek je dit als zorgprofessional?
Volg nu de e-learning in de JGZ Academie en krijg antwoord op deze vragen!
|
|
|
|
|
|